טכנאי מחשבים עד הבית! תמורה מלאה לכסף שלך!

השאירו פרטים וטכנאי מחשבים מומחה חוזר אליכם לייעוץ מקצועי והצעות מחיר 

עסק בתחום המחשבים – מתי השלב להתפתח ואיך עושים זאת?

יש אין ספור עסקים בתחום המחשבים שהצליחו להתחיל ממש מאפס ולהתפתח להפוך להיות חברות ענק. בסופו של דבר אף חברה מצליחה לא התחילה מיד כחברה מצליחה וגדולה, אלא טיפסה במעלה הסולם לאורך שנים עד שהפכה להיות האימפריה שהיא. אז איך עסק קטן בתחום המחשבים והתוכנה יכול לצמוח, ואילו כלים עומדים לרשותו? כל התשובות בהמשך. 

להתחיל בקטן ולצמוח בענק

לא חסרות דוגמאות לחברות שהיו קטנות והפכו לאימפריה בתחום המחשבים, אך יש כמה סיפורים בולטים במיוחד בתחום זה. אחד הסיפורים המוכרים הוא של חברת IBM, כיום תאגיד ענק אך בתחילת דרכה הייתה זו חברת מחשבים קטנה יחסית שגם הייתה הראשונה שהצליחה עם מחשבים אישיים. אם נדבר במונחים רחבים יותר של עולם התכנות, נוכל לראות אין ספור דוגמאות לחברות שהתחילו ממש בקטן והצליחו בענק. 

בין החברות המובילות נמצא את מוביליי, את מיראבילס, את מרקורי, את NDS ועוד רבות אחרות. הדוגמה שאנחנו הכי מכירים מחיי היום יום היא וייז, הענקית שכבר כבשה את העולם החלה מחברת סטארט אפ ישראלית. כל הזמן אנחנו רואים עוד ועוד חברות מבטיחות שמצליחות לפרוץ את תקרת הזכוכית של הקדמה, ביניהן חברת הביטוח הדיגיטלי למונייד. 

באיזה שלב כדאי להצמיח את העסק?

אין כמעט חברה שבתחום המחשבים שרוצה להישאר בקטן, ולכולן מטרה אחת ברורה – לצאת אל העולם, להצליח ובגדול. כאשר פותחים חברה קטנה או סטארט אפ, בדרך כלל מתחילים מקטן. מזהים צורך בשוק, מתחילים עם פיתוח ועובדים עם כמה וכמה אנשים מוכשרים. אבל אז מגיע הרגע הזה שמרגישים שצריך לעלות שלב אחד קדימה, לעיתים קרובות יהיו התלבטויות האם זהו הרגע הנכון, אך כדאי לדעת גם שבעסקים צריך לתפוס את המומנטום הנכון, או יותר נכון – לא לפספס אותו. 

כאשר העסק נמצא במקום יציב, כשיש את העובדים שיוכלו לגרום להתרחבות להתרחש בפועל, כשיש מוטיבציה גדולה להתקדם וכל השותפים נמצאים באותה נקודת רצון – זהו הרגע לבצע את המהלך. רצוי להסיר כל מכשול קודם ללקיחת הצעד להתרחבות, במיוחד כל מה שנוגע למחלוקות שונות שנמצאות על פני השטח. 

ומתי לא כדאי לבצע מהלכי התפתחות והתרחבות? בדרך כלל כאשר קיימות מחלוקות או כאשר קיימים מכשולים שמקשים על התנהלות העסק גם כשהוא קטן יחסית. כשיש קשיים כלכליים שמעיבים על העסק מומלץ לפתור אותם קודם להתרחבות, וגם כאשר השוק הספציפי בו העסק פועל נמצא במצב מאתגר רצוי להמתין. 

באילו כלים ניתן להיעזר כדי להצמיח את העסק?

ישנם כלים שונים להצמחת העסק ורבים מהם קשורים דווקא לניהול השוטף. ראשית, מי שמעוניין לצמוח חייב בניהול זמן אפקטיבי ובכלים שונים לתמחור רווחי. שני אלו בלבד יכולים לסייע לעסק להזניק את עצמו קדימה אל הרווחיות וההתפתחות, וכמובן גם גיוס מותאם של כוח אדם. ישנם כלים שונים לשיפור תזרים המזומנים בעסק, אך גם חשוב לשמור על הקיים. אם העסק כבר נמצא בצמיחה ויש צורך להגדילו או להשקיע בו כספים, אפשר לקחת הלוואות לעסקים המיועדות בדיוק לשם כך וניתן למצוא אותן בריביות משתלמות במיוחד. מומלץ להשוות בין סוגי ההלוואות השונות המוצעות במשק, ותתפלאו גם לגלות כמה מעט התמקחות תסייע לכם בהורדת הריביות ובמיטוב התנאים. 

אז מה היה לנו בכתבה:
טכנאי מחשבים
טכנאי מחשבים

חרטנו על דגלנו להביא שינוי בשוק ולהפוך את כל העולם המחשוב לזול ונגיש הרבה יותר.

הצוות שלנו הוא מהטובים ביותר שניתן להציע העובדים שלנו נבחרים בקפידה כדי שאליכם יגיעו אנשי מקצוע איכותים וחייכנים!!

מאמרים נוספים בנושא: