טכנאי מחשבים עד הבית! תמורה מלאה לכסף שלך!

השאירו פרטים וטכנאי מחשבים מומחה חוזר אליכם לייעוץ מקצועי והצעות מחיר 

איך שומרים על מחשב נקי מוירוסים?

אנחנו מנהלים כמעט את כל חיינו מתוך מחשבים, אנחנו עובדים איתם, מדברים עם חברים, שומרים את התמונות וגם את המסמכים החשובים לנו ביותר. אמנם מאוד נוח להתנהל כמעט אך ורק דרך מחשב, אך האם התנהלות זו הפכה אותנו גם לפגיעים יותר בפני תוכנות זדוניות ווירוסים שונים. אז איך פועל הוירוס וכיצד ניתן להתגונן מפניו? על כך ועוד במאמר זה.

 

מהם וירוסים וכיצד הם מזיקים למחשב? 

כולנו כל הזמן שומעים על הצורך להגן על המחשב שלנו מפני תוכנות ריגול ותוכנות זדוניות שונות, אבל מהו בכלל וירוס? ובכן, וירוס במחשב הוא קובץ שגורם לנזקים. יש כמה סוגים של וירוסים ולכולם ניתן אותו השם כיוון שהנזק שהם גורמים די דומה.

 

כיצד הוירוס משפיע על המחשב? 

וירוסים גורמים לאיבוד מידע מהמחשב, הם גם גורמים לכך שהמחשב שלנו יעבוד לאט או לפעמים שמקשים מסוימים לא יעבדו. יש וירוסים שיכולים לגרום גם להתהפכות המסך או לשלל בעיות אחרות במחשב. ישנם גם וירוסים שגורמים לכך שלא ניתן לגשת לחומרים השונים במחשב, אלה תוכנות זדוניות שמטרתן לעיתים קרובות הנו בקשת כופר.

 

סוגי וירוסים נפוצים במחשב

ישנם לא מעט סוגי וירוסים אך ישנם כמה בהן תוכנות אנטי וירוס מתמקדות כיוון שהם נפוצים במיוחד. אחד הוירוסים הנפוצים שאנו מכירים היטב הוא תולעת המחשב. מדובר על וירוס שחודר למחשב תוך השארת קבצי וירוס שהורסים את המחשב. התולעת מאפשרת גם מעבר למחשבים אחרים ומעקף של הגנת סייבר באם זו קיימת במקרים רבים במחשבים אלו.

מכירים את המשפט הנפוץ: "אל תפתחו את המייל אם אתם לא מזהים מהיכן הגיע?" הוא לא נאמר סתם כך. תוכנות אנטי וירוס רבות נלחמות בווירוס הנפוץ שמוגדר סוס טרויאני, בו תוכנה שנראית תמימה לכל הדעות מורדת למחשב וכשהיא נגועה בווירוס היא עושה בו שמות. ישנם גם וירוסים שמטרתם להציג פרסומות רבות במחשב.

 

וירוסים של כופר וריגול

לא מעט תוכנות אנטי וירוס מתמקדות בנושא של כופר וריגול כי במקרים הללו הגנת סייבר רגילה אינה מספקת. ישנם וירוסים בדמות תוכנות כופר שמטרתם לסחוט עסקים וחברות באמצעות פריצה למחשבים ואיסוף מידע שיכול להיות רגיש עבורן. לחברות ועסקים רבים יש פרטים אישיים אודות לקוחות ופריצה כזו ודרישת כופר יכולה להעמיד אותם במצב לא נוח בכלל. בדרך כלל המחשב ננעל, ודרישת הכופר הנה בתמורה לשחרורו. ומה לגבי ריגול? ישנם לא מעט גופים שבוחרים לעשות שימוש בכל מיני תוכנות ריגול שמטרתן לעקוב, לאסוף מידע ולהעבירו בהמשך על פי הצורך.

 

איך מגנים על המחשב בצורה הטובה ביותר? 

אנשים פרטיים ובעיקר חברות ועסקים חייבים בהגנה מלאה על מערכת המחשוב. גם אדם פרטי חייב הגנת סייבר כדי שלא לסבול מווירוסים שבמקרה הטוב יעלה לו כמה מאות שקלים כדי לתקנו. אפשר לבצע סריקה מקדימה למחשב למציאת וירוסים, במידה וישנם כאלה רצוי להתקין תוכנת אנטי וירוס איכותית ויעילה. תוכנות אנטי וירוס חינמיות בדקל כלל לא יעשו את העבודה כאשר מדובר על וירוסים מתוחכמים, לכן כשבוחרים אנטי וירוס מומלץ להתייעץ עם בעלי מקצוע ולהשקיע את כמה עשרות השקלים לשנה כדי לשמור על המחשב ועל המידע שבו.

רוצה לשמוע עוד על סכנות ברשת ועל הדרך להתמודד איתן? באתר אינפורמט ניתן למצוא מידע מהימן, עדכני ומדויק בתחום. המאמר באדיבות אתר אינפורמט.

 

אז מה היה לנו בכתבה:
טכנאי מחשבים
טכנאי מחשבים

חרטנו על דגלנו להביא שינוי בשוק ולהפוך את כל העולם המחשוב לזול ונגיש הרבה יותר.

הצוות שלנו הוא מהטובים ביותר שניתן להציע העובדים שלנו נבחרים בקפידה כדי שאליכם יגיעו אנשי מקצוע איכותים וחייכנים!!

מאמרים נוספים בנושא: